2016. május 9., hétfő

STF 1424 - γ Leonis

Mivel  tavasszal, az Algieba kettőse (Gamma Leonis) nagyon nagy hatással volt rám, és korábban is olvastam a meteorban kettős észleléskről, rákaptam a kettőscsillagok megfigyelésére is. Mindegyik ceruzavázlatok digitálisan újrarajzolt, a valós látványnak teljesen megfelelő grafikák:


Algieba


Könnyen navigálhatunk ehhez a bámulatos kettőshöz



A Gamma Leonis "család"
(Carte du Ciel, WDS plugin)



A Gamma Leonis-t három különféle nagyítással kerestem fel még 2013 tavaszán. A 80/900-asban rettentően szép látvány fogadott, ahogy cserélgettem az okulárokat, úgy vált kettővé az aranyszín kettős:







Miután okulárt cseréltem, s be is helyeztem a 10mm-es Bariumot, egy váratlan pillanatban
átszáguldott a látómezőn egy nagyon fényes műhold.
(Szerintem az ISS lehetett....)
Az Algieba már felfedte kettős mivoltát 90-xes nagyításon!







A "katarzis" a japán 6mm-es orthoszkópikus
okulárban ért! Nagyon, de nagyon szép
volt a kettős, az "A" tag uralta a látványt,
kisebb, alig +1 magnitudóval halványabb társa
mintha háttérbe szorítottan szerénykedett volna
mellette, pedig ez egy fényes kettősnek számít!
Szeparációjuk 4,4"










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése