2016. május 9., hétfő

STF 1877 - ε Boo - Izar

Izar

 2013 Áprilisában felkerestem az  Izar-t, az "Epsilon Bootes" nevű csillagot, mely az eddigi legszorosabb kettősöm, jelesül 2,9".




A csillag "betámadása" előtti pillanatok....
Egyszerű kis csillagkörnyezet, középütt Izar-ral.
Feltűnt a jobb alsó sarokban egy mély-vörös,
vagy inkább bronzszín csillag, amiről kicsivel
később kiderítettem, hogy a "34 Bootes" vagy
"W Bootes" nevű változócsillag.






Alighogy megszemléltem a még bontatlan kettőst,
északi irányból, ismét átszáguldott valami a 
látómezőn! Nyilván egy újabb műhold volt az.






Okulva az Algibánál tapasztaltakra, annak szorosságát
figyelembe véve, itt most kihagytam a 10mm-es barium 90x-es
nagyítását, egyből a 6mm-es orthóra váltottam, 150x-es nagyításon
kicsit meg kellett küzdenem a látványért, de nem volt túlontúl
nehéz a szeparáció észlelése. Szorosság itt már 2,9"!
Nekem nagyon tetszett a két csillag közelsége.
Színük fakósárga (A), és szürkés "piszkossárga" (B).







Aznap este még megtekintettem a "bronz-csillagot"
és szürkés, haloványabb társát. 











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése